• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

MaestroMan87

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
4 Augusti 2024
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
8
Poäng
31
OffT:
Usch, idag fick jag min betalplan och jag känner mig illamående hur lite jag ska betala tillbaka på mina lån :( Har alltid velat göra rätt för mig, men det finns ju ingen annan utväg :\

Det är väl bara att godkänna antar jag...

OnT:

Hoppas ARS skiter ner sig :-D
Det är väl bara tacka å ta emot ? ✌️ :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
En annan fråga, inledande skuldsanering. Det står jag ska sluta betala CSN, och min handläggare sa de skickade till csn direkt, nu cirka vecka sedan då. Men på mina sidor på nätet står det fortfarande betalplan varje månad? Ska man höra av sig själv till csn?

såg även att FK tagit bort att jag har skuld till dem på mina sidor, har ju tagit med den till kfm, varför har de då tagit bort det från sina sidor?


fått tre upplysningar, typ direkt efter inledande var med i POIT, en från Zolva, en från Intrum en från Svenska Europainkasso AB samt att en har kallat tillbaka sitt ärende från kfm hittills. Får se om det blir mer av denna vara under de kommande veckorna.
Ja du ska sluta betala på CSN i o m att du fått det till dej från KFM. DU kommer få ett brev hem att de vet om att du har inledande/skuldsanering och CSN pausas under dessa år. Därefter börjar man betala igen.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
OffT:
Usch, idag fick jag min betalplan och jag känner mig illamående hur lite jag ska betala tillbaka på mina lån :( Har alltid velat göra rätt för mig, men det finns ju ingen annan utväg :\

Det är väl bara att godkänna antar jag...

OnT:

Hoppas ARS skiter ner sig :-D
Grattis! - du får se det som att räntan du betalat genom tiderna väger upp, sen tycker man ju inte synd direkt om 99% av bankerna som gör allt för suga ut varje krona från man.

Sen måste man tänka på sig själv också, speciellt när det handlar om så mycket tid och pengar. Jag vara rätt glad över att jag fick flera miljoner rabatt på mina lån (ink ränta) med skuldsanering när man inser hur mycket både pengar och en evighet i antal år man sparar som skuldfri på att bara fullfölja betalplanen och vara klar.
 

skuldmannen87

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Ja jo, ni har givetvis rätt. Jag har bara sån extrem jävla moral, men... ja, bankerna borde inte lånat ut pengar till mig. Speciellt BN ... 400 000SEK på 15 år med 20% ränta eller va de va. Så hög kanske den inte var... men ändå. Vill bara göra rätt för mig men, min chans att göra det kommer väl efter skusan.

De satte den ändå på 5 år trots att jag har barn under 2 år. Men jag betalar inte något på den förens om sex månader, då jag beräknas ha ett arbete... har jag inte det får jag höra av mig och begära omprövning. Handläggaren är väldigt bra, tillskillnad från de tre andra jag har haft. Det känns tryggt att det finns en person där på kontoret iallafall som man kan känna lite förtroende för.


Sen är det ju inte säkert att borgenärerna godkänner den... min sambo får mest av alla, därefter BN och där efter min mamma. Men men... suck. Ja jag vet inte. Känns lite overkligt.
 

Janus

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
7 Mars 2021
Meddelanden
128
Mottagna reaktioner
29
Poäng
112
Ja jo, ni har givetvis rätt. Jag har bara sån extrem jävla moral, men... ja, bankerna borde inte lånat ut pengar till mig. Speciellt BN ... 400 000SEK på 15 år med 20% ränta eller va de va. Så hög kanske den inte var... men ändå. Vill bara göra rätt för mig men, min chans att göra det kommer väl efter skusan.

De satte den ändå på 5 år trots att jag har barn under 2 år. Men jag betalar inte något på den förens om sex månader, då jag beräknas ha ett arbete... har jag inte det får jag höra av mig och begära omprövning. Handläggaren är väldigt bra, tillskillnad från de tre andra jag har haft. Det känns tryggt att det finns en person där på kontoret iallafall som man kan känna lite förtroende för.


Sen är det ju inte säkert att borgenärerna godkänner den... min sambo får mest av alla, därefter BN och där efter min mamma. Men men... suck. Ja jag vet inte. Känns lite overkligt.
Har dina skulder uppkommit pga spelmissbruk?
 

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
OffT:
Usch, idag fick jag min betalplan och jag känner mig illamående hur lite jag ska betala tillbaka på mina lån :( Har alltid velat göra rätt för mig, men det finns ju ingen annan utväg :\

Det är väl bara att godkänna antar jag...

OnT:

Hoppas ARS skiter ner sig :-D
Jag har också velat göra rätt för mig men känner mig illamående när jag inser vad kunde jag göra med de nästan 21000 som de drar varje månad. Klagar inte, det var bara mitt fel och ingen annans men ändå-250000 per år och skulden minskar inte.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 473
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
En annan fråga, inledande skuldsanering. Det står jag ska sluta betala CSN, och min handläggare sa de skickade till csn direkt, nu cirka vecka sedan då. Men på mina sidor på nätet står det fortfarande betalplan varje månad? Ska man höra av sig själv till csn?

såg även att FK tagit bort att jag har skuld till dem på mina sidor, har ju tagit med den till kfm, varför har de då tagit bort det från sina sidor?


fått tre upplysningar, typ direkt efter inledande var med i POIT, en från Zolva, en från Intrum en från Svenska Europainkasso AB samt att en har kallat tillbaka sitt ärende från kfm hittills. Får se om det blir mer av denna vara under de kommande veckorna.
Du kommer få ett brev från csn där det står att dina betalningar pausas pga inledande eller nåt sånt, det fick jag. Kommer dock inte ihåg långt efter inledande.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp